W ramach realizacji programu edukacyjnego promocji zaleceń Europejskiego kodeksu walki z rakiem przedstawiamy kolejne sprawozdanie z działań podjętych w listopadzie i grudniu.
Młodzież wybranych klas gimnazjum na lekcjach wychowania do życia w rodzinie przedstawiła w formie mapy mentalnej argumenty przemawiające za i przeciw paleniu papierosów Wypowiedzi uczniów zostały zebrane i przedstawione na gazetce szkolnej.Uczniowie zwracali uwagę na następujące aspekty:
Papierosy „za”
• przyjemność
• odstresowanie
• wpływ grupy
• ciekawość
• zabicie czasu
• prowokacja
• nieświadomość
• brak asertywności
• impreza
• znudzenie
• chęć akceptacji
Papierosy „przeciw”
• uzależnienie
• śmierć
• brzydki zapach
• kaszel palacza
• utrata kondycji
• żółte zęby
• brzydka skóra
• bezpłodność
Uczniowie klas drugich obejrzeli również film z serii ”Nie zamykaj oczu” wydawnictwa Projekt-Kom: Palenie, a następnie wykonali ulotkę pod hasłem „Rzuć palenie”
W ramach realizacji programu edukacyjnego promocji zaleceń Europejskiego kodeksu walki z rakiem w grudniu młodzież klas drugich gimnazjum na zajęciach koła biologicznego zapoznała się z zasadami bhp w pracowni chemicznej i fizycznej. Wyjaśniono również dlaczego te zasady są tak ważne i należy ich przestrzegać. Następnie uczniowie samodzielnie sformułowali zasady bhp, które obowiązują w pracowni biologicznej i porównali je z wybranymi przepisami wydrukowanym ze stron internetowych.